Handels- & leveringsbetingelser

Prispolitik

Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

Fragt

Ved køb over 2.000 kr. tilbyder vi GRATIS fragt på dine møbler, hvis du bor på Sjælland eller Lolland-Falster. Ved bestillinger under 2000 kr. er fragten 150 kr. 

Vores fragtpris til Fyn og Jylland afhænger af vægt – dette beregnes når du lægger varer i kurven.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke leverer uden for Danmarks grænser. Levering til ikke bro-faster øer skal aftales nærmere med butikken. 

Aktuel leveringstid afhænger af produkt- samt leveringstype. Efter bestilling vil vi sende dig en mail/sms med leveringstiden på din ordre.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler på vores webshop - dette gælder dog ikke for specialbestillinger. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til vi har varen i hænde hos os.

Du kan ikke fortryde købet ved, at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb.

Returnering

Du skal selv betale for at varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

Varen skal returneres i original emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb inden for 14 dage, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer betalinger når vi har modtaget varen retur til og dog ikke leveringsomkostningerne hverken for modtagelse eller returnering. Vi skal have varen i hænde hos os senest 14 dage fra modtagelses dato.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Varen sendes til:

Ringsted Møbelland
Kobbervej 3 
4100 Ringsted 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen.

Send og en mail på moebelland@moebelland.dk

Med følgende oplysninger:

Ordrenr.
Købsdato
Produktnavn
Produktbeskrivelse
Detaljeret reklamations- og/eller skadebeskrivelse
Personlige kontaktoplysninger
2-3 billeder af hele produktet og fejlen

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, telefonnr.  og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for, at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos os og opbevares i 3 år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder kun med data behandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.